Gör ditt egna träningsprogram!

Gör ditt egna träningsprogram!

Var chefen över din egen träning och skapa ditt egna träningsupplägg!

Gör ditt egna träningsprogram!

Var chefen över din egen träning och skapa ditt egna träningsupplägg!

Det som är viktigt är variation i träningen, det är lätt hänt att man tränar samma sak dag in och dag ut för att det känns tryggt. Kroppen anpassar sig snabbt så ha som mål att byta träningsprogram varje 4-6 vecka. Se till att alltid ha basövningar i passen så som marklyft,knäböj, och roddövningsvarianter.

Givetvis behöver du inte göra tung marklyft i varje pass utan variera så att du ena dagen gör marklyft med hantlar eller kettlebell.

Du får bra resultat av helkroppsprogram och du kan variera seten, intensiteten och repsen i passen.

Så prova att variera dina styrketränings pass med cirkelträning som oftast är 4 cirklar eller mera. Vila efter du har gjort hela cirklen och starta sedan med nästa cirkel.

Supersets: 2 övningar som du gör tillsammans direkt efter varandra, därefter vila.

Triset: 3 övningar som du gör efter varandra, därefter vila.

Traditionell styrka: dvs. att du gör övning efter övning, det är speciellt bra om du är ny med styrketräning så att inte träningen går ut över tekniken.

Skriv gärna ner dina mål så att du har något konkret att jobba mot, är dina mål att få muskler.

 Då behöver du ha ett program som är anpassat efter just det!


så börja nu med att planlägga ditt nya träningsprogram med en kopp kaffe!