Move that ass!

Promenera mera!

Promenera mera!

Jag får ofta frågan, jag tränar flera gånger i veckan, men inget händer med vikten?

Då kan det vara bra att se över hur mycket du rör på dig i vardagen! Sträva efter 10 000 steg om dagen! Jag och min sambo har gjort det till en grej att får vi inte ihop våra 10 000 steg om dagen så måste vi ta en promenad på kvällen bara för att????

Inte så lätt att få till som många tror, Ta en promenad när du har rast på jobbet, trappor istället för hissen, detta är så underskattat! Det kommer också göra under för din hälsa!!

 

Jag listar här några av fördelarna med promenader!

 

*Det kommer ge dig en mer optimal andning.

*Du kommer bli piggare och ha mer energi.

*Du håller dig sysselsatt så du blir alltså mindre sötsugen.

*Du får bättre imunförsvar. En studie med mer än 1 000 män och kvinnor visar att de som promenerade 5 dagar i veckan, minst 20 minuter vid varje tillfälle, hade 43 procent färre sjukdagar än de som motionerade en gång i veckan eller mindre)

*Du minskar risken för diabetes, hjärtsjukdomar och högt blodtryck

*Bättre sömn, tillhör du skaran som tar morgonpromenader? Så bra! då kan du ha lättare att sova på kvällen. Det visar en studie publicerad i tidskriften Sleep. Personerna i studien sov hela 46 minuter längre per natt efter 16 veckor av morgonpromenader (på cirka en halvtimme) cirka tre gånger i veckan)

Snabba promenader minskar risken för ledvärk som hänger ihop med till exempel sjukdomen artros.

Så res på dig nu och move that ass!

Instagram @emeliefit!

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras